آیتم های پرسنلی
در این بخش، تمام آیتمهایی که در حکم حقوق افراد استفاده میشوند و در فیش حقوقی به همکاران نمایش داده میشود، ایجاد میگردد. این آیتمها شامل مواردی مانند حقوق روزانه، اضافهکار، بن خوار و بار، حق اولاد، حق مسکن و سایر موارد مرتبط با حقوق میباشند.
با توجه به قوانین سازمانی، هر آیتم میتواند شامل مالیات و بیمه باشد یا نباشد، که این تنظیمات هنگام ایجاد یا ویرایش هر آیتم قابل تنظیم است. پس از اضافه کردن این آیتمها به حکم حقوق افراد، محاسبه حقوق هر شخص در برگه حقوق بهصورت خودکار انجام میشود. این فرآیند باعث میشود که محاسبه حقوق پرسنل دقیق و منظم صورت گیرد.
نکته» همه آیتمهای پرسنلی باید برای هر سال مالی جدید بهصورت جداگانه ایجاد شوند.
برای ایجاد یک آیتم پرسنلی در این بخش، مراحل زیر انجام میشود:
- عنوان: ابتدا عنوان آیتم را وارد کنید (برای مثال، اضافهکاری، حق ماموریت یا مرخصی).
- ضریب: ضریب مربوط به آیتم انتخابی خود را وارد کنید. این ضریب معمولاً برای محاسبه مقادیر آیتمهایی مانند اضافهکاری، تأخیر یا ماموریت مورد استفاده قرار میگیرد.
- حداقل محدودیت: برای آیتمهای خاص میتوانید حداقل محدودیت را مشخص کنید. این به این معنی است که برای این آیتم باید مقداری مشخص (حداقل مقدار) ثبت شود.
- نوع: در این فیلد نوع آیتم مشخص میشود که آیا کسر (مثل جریمه یا کسر از حقوق) است یا پرداخت (مثل اضافهکاری یا پاداش).
- حساس به ماه: این گزینه به شما این امکان را میدهد که تعیین کنید آیا آیتم باید به صورت حساس به ماه محاسبه شود.
- اگر فعال باشد (چکباکس انتخاب شود): برای مثال، در ماه اسفند یا ماههای دیگر، حضور ۳۰ روز محاسبه میشود (برای حقوق ثابت ماهیانه).
- اگر غیر فعال باشد (چکباکس انتخاب نشود): حضور واقعی (مثلاً تعداد ساعات یا روزهای کارکرد) برای محاسبه حقوق اعمال خواهد شد.
- شرح: در این قسمت میتوانید توضیحاتی در مورد آیتم مورد نظر بنویسید.
- ذخیره: پس از تکمیل اطلاعات، با کلیک روی «ذخیره»، آیتم به سیستم اضافه میشود.