فراخوان از سرور دیگر
این ابزار به شما این امکان را میدهد که اسناد مالی را از یک سرور یا پایگاه دادهی دیگر استخراج کرده و در سرور فعلی شرکت ذخیره نمایید.
در حال حاضر، این عملیات تنها برای اسناد مالی قابل انجام است.
در این صفحه با کلیک بر روی ایجاد فراخوان با تب زیر روبرو می شوید.
در این بخش، فیلدهایی جهت تنظیم اتصال به سرور مقصد وجود دارد که به شرح زیر میباشند:
آدرس سرور: در این فیلد، آدرس سروری که قصد دارید اسناد مالی را از آن فراخوانی کنید وارد میشود.
بطور مثال : flex.novaday.ir
پایگاه داده : در این فیلد، لیستی از پایگاه دادههای موجود در سرور مشخصشده نمایش داده میشود. پایگاه دادهای که قصد فراخوانی از آن را دارید، از این لیست انتخاب میشود.
بطور مثال : Novaday
توکن : در این قسمت، باید توکن پایگاه دادهی مقصد را وارد نمایید. برای دریافت این توکن مراحل زیر را دنبال کنید:
- ابتدا وارد سایت سرور مقصد شوید و پایگاه داده مورد نظر را انتخاب کنید.
- از منوی سمت راست وارد مسیر متغیر → سایر → تنظیمات شوید.
- در این صفحه، کلید Import_api_token (که به رنگ آبی نمایش داده شده) را کپی کرده و در فیلد توکن در بخش «فراخوان از سرور» وارد نمایید
در ادامه، سایر فیلدهایی که در صفحهی فراخوان از سرور مشاهده میکنید، به شرح زیر میباشند:
نوع سابماژول : در این فیلد، نوع سابماژولی که قصد فراخوانی آن را دارید انتخاب میشود. (در حال حاضر فقط امکان فراخوانی سند مالی وجود دارد.)
شامل عنوان : در این فیلد میتوانید عنوان سابماژولی که قصد فراخوانی آن را دارید وارد نمایید.
بازه زمانی : در این فیلد بازه زمانی اسناد مورد نظر جهت فراخوانی تعیین میشود.
از کد - تا کد : در این فیلد با وارد کردن محدودهی کد سابماژولها، میتوانید مشخص کنید چه اسنادی در این بازه فراخوانی شوند.
برچسب: در صورت نیاز، میتوانید برای فیلتر دقیقتر از برچسبگذاری استفاده کنید.
دپارتمان: در صورت ارتباط سابماژول با دپارتمان خاص، آن را از این فیلد انتخاب نمایید.
پس از تکمیل تمامی فیلدها، با کلیک بر روی گزینه فراخوان ، فرایند آغاز میشود و لیستی از سابماژولهای فراخوانیشده در صفحه سابماژول مربوطه نمایش داده خواهد شد
وضعیت فراخوانی ها
در جدول مربوط به وضعیت فراخوانیها، سه وضعیت مختلف برای هر سابماژول نمایش داده میشود:
- در حال انجام: این وضعیت نشاندهندهی این است که فرآیند فراخوانی هنوز در حال انجام است.
- تمام شده: نشاندهندهی این است که فرآیند فراخوانی با موفقیت به اتمام رسیده است.
- دارای خطای رفع نشده: در صورتی که خطا رخ دهد، با کلیک بر روی آیکون هشدار، وارد صفحهی جزئیات خطا خواهید شد که دلایل آن نمایش داده میشود. دو نوع خطای رایج عبارتند از:
- عدم وجود شخص مربوط به سابماژول در سرور مقصد
- عدم وجود حساب مالی مرتبط با سابماژول در سرور مقصد
برای رفع این خطاها:
- از ستون "جایگزین شود با"٬ شخص یا حساب مالی جایگزین را انتخاب نمایید.
- در صورت تمایل به استفاده از همان مورد قبلی، گزینهی ایجاد را بزنید و سپس ذخیره را انتخاب کنید.
بخش جایگزینی در حال حاضر بهطور کامل فعال یا پشتیبانیشده نیست و بهزودی بهبود خواهد یافت؛ تا زمان آمادهسازی نسخههای بعدی، ترجیحا اشخاص یا حسابهای مالی را بهصورت دستی وارد نمایید.
پس از رفع خطاها، فرایند فراخوانی همراه با تکمیل حساب های مالی و اشخاص تکمیل شده و سابماژول مورد نظر در میزکار شما قابل مشاهده خواهد بود.